sábado, 2 de mayo de 2020

Marcello: Concerto per Oboe (Andante e spiccato) / IRAILAREN 21EAN 2019 ZUZENEAN GRABATUTAKOA


Marcello: Concerto per Oboe (Andante e spiccato)-
Alfredo Bernardini & Propitia Sydera Orkestra

ALFREDO BERNARDINI, oboe


PROPITIA SYDERA ORKESTRA
1 biolinak:
Pedro Gandía Martín (concertino primo), Pablo Prieto, Ander Berrojalbiz, Sergio Suárez
2 biolinak:
Kepa Artetxe (concerino secondo), Iñaki Lagos, Enrike Campos
Biolak:
Maider López (concertino), Marina Barredo
Biolontxeloak:
Mercedes Ruiz (concertino), Iván Casado
Kontrabaxua:
Paolo Zuccheri


Klabea:
Juan Manuel Ibarra





IRAILAREN 21EAN 2019 ZUZENEAN GRABATUTAKOA ZIORTZAKO MONASTERIOAN (BIZKAIAN)
LIVE RECORDING, 21 SEPTEMBER 2019 ZIORTZA MONASTERIOA (BIZKAIA)



AGRADECIMIENTOS/ESKER BEROENAK: GUILLERMO BARANDIARÁN, ISABEL LARIZ, NOAH SHAYE Y AURELIO MARTINEZ (TRANSFORMA AUDIO)

martes, 10 de septiembre de 2019

IRAILAK 14 SEPTIEMBRE - Asier Polo, biolontxeloa



PROGRAMA
Johan Sebastian Bach (1685-1750) 

• Suite para violonchelo no 2 en re menor
BWV 1008
• Suite para violonchelo no 4 en mi bemol mayor
BWV 1010
• Suite para violonchelo no5 en do menor
BWV 1011

Asier Polo, biolontxeloa
Bere belaunaldiko biolontxelo-jolerik handienetakoa da kritikari adituen iritzian. Bakarlari jardun izan du nazioarteko orkestrarik garrantzitsuenekin: Philharmonia Orchestra, London Symphony Orchestra, Danish National Symphony Orchestra, Orchestra Sinfonica Nazionalle della RAI, Dresdner Philharmonie, Orchestre de Paris, BBC Philharmonic, Bergen Filharmoniske Orkester, Israel Philharmonic Orchestra, Berliner Symphoniker, Orquesta Nacional de México, Orquesta Sinfónica de Sao Paulo, Louisiana Philharmonic, Orquesta Nacional de España, Basel Symphony Orchestra; zuzendari handiekin batera, hala nola Pinchas Steinberg, Christian Badea, Rafael Frühbeck de Burgos, Claus Peter Flor, Carlos Miguel Prieto, Günther Herbig, Juanjo Mena, Antoni Wit edo Anne Manson.

Aipamen berezia merezi du gaurko musikarekin daukan konpromisoa, bere herrikoarekin batez ere. Lan berriak bultzatzeko ahaleginean, hainbat konpositorek biolontxelorako kontzertuak eskaini dizkiote, hala nola, Gabriel Erkorekak, Jesús Torresek, Luis de Pablok, Jesús Villa-Rojok eta Antón García Abrilek.

Asier Polok Bilbon, Madrilen, Kolonian eta Basilean ikasi du E. Pascu, M. Kliegel eta I. Monighetti maisuekin. Horrez gainera, aholku jakingarriak hartu ditu J. Starker, N. Gutman eta M. Rostropovich maisuengandik hainbat Masterclasetan. Gazterik hasi zen nabarmentzen, biolontxelo eta ganbera-musikako lehenengo saria irabazi zuenean Espainiako Musikari Gazteen Lehiaketa Nazionalean.

Ibilbide luzean sarritan saritu diote egindako lana. Nabarmentzekoak dira Radio Nacional de Españaren “Ojo Crítico” Saria (2002); Fundación CEOE Fundazioaren Saria Musika interpretazioan (2004); 2009an “Bilboko Ospetsu” izendatu zuten bere jaioterrian.

Biolontxelo-lehiaketa nazional eta nazioarteko askotan epaile izateko konbidatu izan dute; esaterako, Dotzauer Wettbewerb (Alemania), Concurso Carlos Prieto (México), B. Mazzacurati Competition (Italia), Manhattan International Music Competition (NY) etab. Era berean, Masterclasseak ematen ditu hainbat herrialdetan (Alemania, Herbehereak, Italia, Mexiko, Venezuela, Brasil, etab.).

Gaur egun irakasle dabil “Musikene” Euskal Herriko Goi-Mailako Musika Ikastegian (Donostia), eta Musika eta Arte Eszenikoen Fakultatean Alfonso X El Sabio Unibertsitatean (Madril).

_____________________________________

Asier Polo, violonchelo
Considerado por la crítica especializada como uno de los violoncellistas más destacados de su generación. Ha colaborado como solista con algunas de las orquestas más importantes del panorama internacional: Philharmonia Orchestra, London Symphony Orchestra, Danish National Symphony Orchestra, Orchestra Sinfonica Nazionalle della RAI, Dresdner Philharmonie, Orchestre de Paris, BBC Philharmonic, Bergen Filharmoniske Orkester, Israel Philharmonic Orchestra, Berliner Symphoniker, Orquesta Nacional de México, Orquesta Sinfónica de Sao Paulo, Louisiana Philharmonic, Orquesta Nacional de España o la Basel Symphony Orchestra, acompañado bajo la dirección de importantes batutas, como: Pinchas Steinberg, Christian Badea, Rafael Frühbeck de Burgos, Claus Peter Flor, Carlos Miguel Prieto, Günther Herbig, Juanjo Mena, Antoni Wit o Anne Manson.

Cabe destacar su compromiso con la música actual, especialmente con la de su país. Impulsor de nuevas obras, compositores como Gabriel Erkoreka, Jesús Torres, Luis de Pablo, Jesús Villa-Rojo y Antón García Abril le han dedicado sus conciertos para violoncello.

Asier Polo estudió en Bilbao, Madrid, Köln y Basel con los maestros E. Pascu, M. Kliegel e I. Monighetti. Además recibió sabios consejos de J. Starker, N. Gutman ó M. Rostropovich en diversas Master clases. Comenzó pronto a destacar al obtener el Primer Premio de violonchelo y de música de cámara en el Concurso Nacional de Juventudes Musicales de España.

Su trayectoria se ha visto reconocida con numerosos premios, entre los que cabe destacar: Premio “Ojo Crítico” de Radio Nacional de España (2002), Premio Fundación CEOE a la interpretación Musical (2004). En 2009 fue galardonado como “Ilustre de Bilbao” (su ciudad natal).

Invitado habitual como jurado en diversos concursos nacionales e internacionales de Violoncello: Dotzauer Wettbewerb (Alemania), Concurso Carlos Prieto (México), B. Mazzacurati Competition (Italia), Manhattan International Music Competition (NY) etc. Así mismo, imparte Masterclasses en diversos países (Alemania, Holanda, Italia, México, Venezuela, Brasil, etc.).

Actualmente es profesor en el Centro Superior de Música del País Vasco “Musikene” (San Sebastián), y en la Facultad de Música y Artes Escénicas de la Universidad Alfonso X El Sabio (Madrid).

IRAILAK 15 SEPTIEMBRE ORGANO KONTZERTUA - Andrés Cea Galán & Ainhoa Barredo


PROGRAMA
Hernando de Cabezón (1541-1602)
Doulce memoire (Pierre Sandrin)

Antonio Valente (+ ca. 1580)
Lo ballo dell’intorchia

Antonio de Cabezón (1510-1566)
Tiento de primer tono
Discante sobre la pavana italiana

Joseph Jiménez (1600-1660)
Batalla de sexto tono

Anónimo hispano (ca. 1700)
Españoleta
Canzión

Joaquín Ojinaga (1719-1789)
Intento

Juan Cabanilles (1644-1712)
Tiento partido de mano derecha
Pasacalles

Giovanni Bernardo Luchinetti (ca. 1770)
Sonata a due organi

Andrés Cea Galán
Andrés Cea Galánen jarduera profesionalean interpretazioa, musikologiako ikerketa eta irakaskuntza sartzen dira. Espainian, Frantzian eta Suitzan ikasi zuen, eta doktorea da Madrilgo Unibertsitate Konplutentsean. Argitalpen asko ere asko ditu, batez ere teklaturako musikaren interpretazioari buruz
eta organoaren historia eta estetikari buruz. Errepertorioaren ikuspegi berritzailea dauka, horregatik sarritan konbidatu izan dute Europa, Hegoamerika, Mexiko eta Japoniako jaialdi eta erakunde akademikoek kontzertu-gile, irakasle zein hizlari gisa. Kritikako adituek bere disko-grabazio batzuk
nabarmendu egin dituzte. Aholkulari jarduten du organoak berriztatzeko egitasmoetan hainbat erakunde ofizialentzat. Instituto del Órgano Hispano erakundearen presidentea da eta Luis Vélez de Guevara Zientzia, Arte eta Letra Onen Errege Akademiako kidea.

________________________________________

Andrés Cea Galán reparte su actividad profesional entre la interpretación, la investigación musicológica y la docencia. Se formó en España, Francia y Suiza, y es doctor por la Universidad Complutense de Madrid. Sus numerosas publicaciones se refieren, especialmente, a aspectos de la interpretación de la música para teclado y a la historia y estética del órgano. Su visión siempre renovada del repertorio le ha valido para ser frecuentemente invitado como concertista, profesor y conferenciante por festivales e instituciones académicas de toda Europa, Sudamérica, México y Japón. Ha realizado diversas grabaciones discográficas distinguidas por la crítica especializada. Trabaja también habitualmente como asesor en proyectos de restauración de órganos para diversos organismos oficiales. Es presidente del Instituto del Órgano Hispano y académico correspondiente de la Real Academia de Ciencias, Artes y Buenas Letras Luis Vélez de Guevara.

Ainhoa Barredo
Bilbon jaioa, Juan Crisóstomo Arriaga Musikako Goi Kontserbatorioan ikasi zuen, han atera zituen goi tituluak Pianoan, Solfeoan eta Organoan, gorengo notak eta, azken berezitasun horretan Aparteko Saria dituela. Klabizenbaloa ikasi zuen Donostiako Goi Kontserbatorioan, goi titulua ez ezik, Ohorezko Matrikulak, Aipamenak eta Karrera amaierako Aparteko Saria ere aterata.

Bizkaiko Foru Aldundiaren bekaren bitartez, organoko ikasketak Baionako Kontserbatorio Nazionalean jarraitu zituen, Bernardette Carrau irakaslearekin lau urtez. Horren ostean Esteban Landart irakaslearekin ikasi zuen, ikasketen amaieran Trés Bien aipamena lortuta. Aldi berean, finalista geratu zen organoko Juventudes Musicales eta André Marchal (Frantzia) Nazioarteko Lehiaketetan.

Kontzertu asko egin ditu bakarlari gisa Europan zehar: Vichyko Organo Astea (Frantzia), Bilboko Euskalduna Jauregiko kontzertu-zikloak, Organoak Alacanten, Santanderreko Nazioarteko Jaialdia, Pariseko Espainiar Eliza, eta gainera izen handiko organo-jotzaileekin batera batzuetan, hala nola Tomasz Adam Novak, Rudolf Meyer edo Martín Hasselböckekin.

Orkestra ezberdinekin jo izan du, bai klabezina bai organoa, adibidez, Galiziako Orkestra Filarmoniarekin, Bilboko Orkestra Sinfonikoarekin, Amadeus Orkestrarekin...

Piano osagarriko irakasle da Musikene Euskal Herriko Goi Mailako Musika Ikastegian, eta ABAOko Eszenategiko Musika zuzendari eta Errejiduria burua.


________________________________________

Nacida en Bilbao. Estudia en el Conservatorio Superior de Música Juan Crisóstomo Arriaga, donde obtiene los Títulos Superiores de Piano, Solfeo y Órgano con las más altas calificaciones y Premio Extraordinario en esta última especialidad. Estudia Clavicémbalo en el Conservatorio Superior de San Sebastián, donde consigue el título Superior con varias Matrículas de Honor, Menciones y Premio Extraordinario Fin de Carrera.


Becada por la Diputación Foral de Bizkaia, continúa sus estudios de órgano en el Conservatorio Nacional de Baiona (Francia) con Bernardette Carrau durante cuatro años, pasando luego a estudiar con el profesor Esteban Landart, con quien finaliza sus estudios obteniendo la mención Trés Bien. Al mismo tiempo queda finalista en los concursos de órgano de Juventudes Musicales y Concurso Internacional André Marchal (Francia).

Como solista ha ofrecido numerosos conciertos por la geografía europea: Semana del órgano de Vichy (Francia), Ciclo de conciertos del Palacio Euskalduna de Bilbao, Los órganos en la Provincia de Alicante, Festival Internacional de Santander, Iglesia española de París, compartiendo escenario con prestigiosos organistas como Tomasz Adam Novak, Rudolf Meyer o Martín Hasselböck.

Ha colaborado con varias orquestas como clavecinista y como organista, entre ellas orquesta Filarmonía de Galicia, Orquesta Sinfónica de Bilbao, Orquesta Amadeus....

Es profesora de Piano complementario en el Centro de Estudios Superiores del País Vasco Musikene, así como Directora Musical de Escenario y Jefa de Regiduría en la A.B.A.O.

IRAILAK 21 SEPTEIMBRE ORQUESTA BARROCA PROPITIA- SYDERA



PROGRAMA
Veneziatik Saxoniara bidaia Vivaldi eta Bachekin

Antonio Vivaldi (1678-1741)
Sinfonia da “L ́Olimpiade” RV 725
allegro – andante – allegro moderato

Alessandro Marcello (1669-1747)
Concerto in re minore per oboe, archi e bc
andante e spiccato – adagio – presto

Giovanni Benedetto Platti (1697-1763)
Concerto in sol minore per oboe, archi e bc
allegro – largo – presto
----------
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Concerto in si bemolle maggiore, RV 548, per oboe, violino, archi e bc
allegro – largo – allegro

Concerto in sol minore, RV 156 per archi e bc
allegro – adagio – allegro

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Concierto en do menor para oboe, cuerdas y bc BWV 1055
allegro – larghetto – allegro ma non tanto

Lehenengo biolina: Pedro Gandía Martín (concertino primo), Pablo Prieto, Ander Berrojalbiz, Sergio Suárez
Bigarren biolina: Kepa Artetxe (concertino secondo), Iñaki Lagos, Enrike campos, Marina Barredo
Biolak: Ricardo Cuende (concertino), Maider López
Biolontxeloak: Mercedes Ruiz (concertino), Iván Casado
Kontrabaxua: Paolo Zuccheri
Klabea: Juan Manuel Ibarra


Alfredo Bernardini
Erroman jaio zen 1961ean, eta 1981ean Herbeheretara joan zen oboe barrokoan eta antzinako musikan sakontzeko, besteak beste Bruce Haynes eta Ku Ebbinge maisuekin.

Kontzertuetan parte hartu du Europako herrialde guztietan, Estatu Batuetan, Japonian, Txinan, Israelen, Egipton, Hegoamerikan eta Australian, kide gisa zein bakarlari konbidatu gisa, izen handiko orkestra barrokoekin, esate baterako Hesperion XX, Le Concert des Nations, La Petite Bande, Das Freiburger Barockorchester, The English Concert, Bach Collegium Japan, The Amsterdam Baroque Orchestra edo Sevillako Orquesta Barrocarekin. 1989an Zefiro ensamblea sortu zuen, Paolo eta Alberto Grazzi anaiekin. Ehun disko-grabazio baino gehiagotan parte hartu du. Vivaldiren oboerako kontzertuen CDak Cannes Classic Award saria hartu du 1995ean.

Zefiro orkestra-taldea zuzentzeaz gainera, zuzendari konbidatua izan da Italia, Espainia, Frantzia, Portugal, Alemania, Australiako orkestra barrokoetan, eta baita ere European Union Baroque Orchestran, Txina, Alemania eta Espainian zehar 2001eko azaroan egindako tournean. Haize-tresnen historiari buruz ikerketa egin du, hainbat artikulutan jasota daukana, eta nazioarteko aldizkari espezializatuetan argitaratuta.

Irakasle konbidatua da kontserbatorio eta udako ikastaroetan Italian, Frantzian, Espainian, Portugalen, Alemanian, Austrian, Israelen, Estatu Batuetan etab.

________________________________________

Nacido en Roma en 1961, se traslada a Holanda en 1981 para especializarse en oboe barroco y música antigua con maestros como Bruce Haynes y Ku Ebbinge.

Ha participado en conciertos en todos los países de Europa, Estados Unidos, Japón, China, Israel, Egipto, Sudamérica y Australia, como miembro o solista invitado de prestigiosas orquestas barrocas como Hesperion XX, Le Concert des Nations, La Petite Bande, Das Freiburger Barockorchester, The English Concert, Bach Collegium Japan, The Amsterdam Baroque Orchestra, Orquesta Barroca de Sevilla, entre otras. En 1989 funda el ensemble Zefiro junto los hermanos Paolo y Alberto Grazzi. Ha participado en más de 100 grabaciones discográficas. Su CD con conciertos para oboe de Vivaldi ha sido premiado con el Cannes Classic Award en 1995.

Además de dirigir Zefiro en la formación orquestal, ha sido director invitado de orquestas barrocas en Italia, España, Francia, Portugal, Alemania, Australia y también de la European Union Baroque Orchestra en una tournée por China, Alemania y España en noviembre de 2001. Su investigación sobre la historia de los instrumentos de viento se halla recogidos en diversos artículos publicados por revistas internacionales especializadas.

Es profesor invitado en conservatorios y cursos de verano en Italia, Francia, España, Portugal, Alemania, Austria, Israel, Estados Unidos, etc.

_________________________________________

Propitia-Sydera Orkestra Barrokoa
Propitia Sydera-Bilbao orkestra barrokoak Georg Muffat-en “concerti grossi” garrantzitsuenetako batetik hartu du izena. Interpretazio historikoan nazioarteko esperientzia handiko musikariak batzen ditu (Hesperion XX, Musiciens du Louvre, Orquesta Barroca de Sevilla, Cafe Zimermann, Das Neue Orchester...) errepertorio barrokoa eta klasikoa ahalik eta gaurkotuen eta garaiari lotuen emateko helburuarekin.


________________________________________


 La orquesta barroca Propitia Sydera-Bilbao toma su nombre de uno de los “concerti grossi” más importantes de Georg Muffat. Sus miembros tocan con los mejores grupos barrocos de la escena internacional (Hesperion XX, Cafe Zimermann, Orquesta Barroca de Sevilla, Musiciens du Louvre, Das Neue Orchester...) con el objetivo de ofrecer el repertorio barroco y clásico de la manera más actual y fiel a la época posible.

Pedro Gandia Martín
Biolin-ikasketak Bilboko eta Rotterdameko kontserbatorioetan egin ditu. Biolin barrokoko ikasketetan sakondu zuen hainbat aditurekin, Barry Sargent, Monica Huggett, Enrico Gatti, Jaap Schröder, Andrew Manze eta Francois Fernandezekin, besteak beste.

Europako, Hegoamerikako eta Asiako festibal eta kontzertu-aretorik onenetan izan da, concertino edo bakarlari gisa. Zuzendaririk adituenekin ibili da: Leonhardt, Coin, Onofri, Huggett, Kuijken, Minkowski, Bonizzoni, Valetti etab.

Passamezzo Antico hirukoteko kidea da, Sevillako Orquesta Barrocako zuzendari artistikoa (Musikako Sari Nazionala 2011) eta Musikeneko eta Salamancako Unibertsitateko irakaslea.

________________________________________



Realiza sus estudios de violín en los conservatorios de Bilbao y Rotterdam. Amplía estudios de violín barroco con especialistas como Barry Sargent, Monica Huggett, Enrico Gatti, Jaap Schröder, Andrew Manze y Francois Fernandez, entre otros.

Ha actuado como concertino o solista en los más prestigiosos festivales y salas de concierto de Europa, Sudamérica y Asia bajo la dirección de especialistas en la interpretación histórica como Leonhardt, Coin, Onofri, Huggett, Kuijken, Minkowski, Bonizzoni, Valetti etc.

Es miembro del Trío Passamezzo Antico, Director Artístico de la Orquesta Barroca de Sevilla (Premio Nacional de Música 2011) y profesor en Musikene y la Universidad de Salamanca.